Ämne: Bh-sömnad
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-22, 10:02   #11
Stinap Stinap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 98
Jag har också svårt att hitta rätt behå- 75 H tycks vara en udda storlek. Storleken finns sällan i vanliga affärer utan det är specialaffärer som gäller och då blir det dyrt, upp till 900 kr. Förutom att jag tycker det är kul att sy skulle det kunna löna sig ekonomiskt också. Men även mönster är svårt att hitta i rätt storlek. Jag har försökt anpassa Kwick Sew 2374 som har stadiga kupor i stora storlekar men också stor livvid, till min ganska smala livvidd. Modellen i sig är bra, men jag har fortfarande inte riktigt fått till storleken. Tyger beter sig så olika och jag har haft problem med att anpassa foder till övertyget. Att flytta in axelbanden har inte varit så svårt men viktigt att kunna göra. Även på min köpta favoritbehå sitter de för långt ut och halkar ner titt och tätt och det ger ytterligare ett skäl att sy själv.
Den här tråden ger mig nya uppslag och bra länkar. Hos Elingeria hittade jag för första gången ett mönster i rätt storlek, det allra sista från Sewy bra Rebecka. Det är för fast tyg men det ska väl gå att anpassa. Det som intresserar mig mest är den tredelade kupmodellen. Just den skärningen har min favoritbehå och jag har försökt kopiera den utan att klippa sönder den men inte riktig fått till det.
Stinap är inte uppkopplad   Svara med citat