Ämne: Bh-sömnad
Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-21, 13:52   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ärligt talat tror jag inte du kommer hitta något mönster som stämmer både vad gäller modell och storlek. Men å andra sidan är det faktiskt inte speciellt svårt att ändra storlek på varken kupa eller omkrets.
Citat:
75D passar dessutom sällan bra eftersomden extra vidden tyvärr inte bara är att ta in i ryggen på mig.
Man ska inte endast ta in i ryggen utan ändra hela vägen runt om som på bild 1 i min tutorial.

Tycker det låter lite skumt med ett "stumt tyg" som strechar så mycket (om det nu inte är elastan i) men om det verkligen stämmer så kanske det kan fungera. Kolla också på de bh:ar som du har och tycker känns stumma om de verkligen är stumma i alla ledder, vissa tyger kan vara helt stumma på en ledd men otroligt elastiska i en annan.

Som sagt så ger stumare tyger ett bättre stöd och det är framför allt i underkupan som det är bra med ett fastare tyg. Den övre delen av kupan bör dock ha lite elastisitet och ryggdelen måste vara elastisk för att bh:n inte ska bli obekväm. Men visst är det så att modellen har betydelse för "trilla ut effekten" också, hittar man en bra modell kan kupan vara nästan helt stum.

Här hittar du fler mönster på bh:ar:

http://www.elingeria.de/catalog/index.php
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat