Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-04, 16:48   #10
T0va T0va är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 14
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Men egentligen är det sändarens fel för man ska packa paket så noga att man ska kunna rulla den nerför en trappa, tappa den 2-3 meter och sånt där...
Tål paketet inte det så är det packarens fel.

Men visst kanske DHL kan ta på sig ansvaret ändå.

jag tycker det känns mycket dåligt trots bra rekommendation om butik, de kan ju ha gått ner sig. Jag skulle bli besviken och vilja häva köpet eller något... Åberopa ångervecka eller något.

Man kan ju jämföra det med att köpa från SMD, jag köpte från dem 2 ggr och det har alltid varit välpaketerat.
Ja det var inte alls ok packat, ingen tejp runt bubbelplasten utan bara lagt ner i kartongen och sen vikt över så en sida hade ingen plast alls på sig. Nu är jag inte någon packexpert men när jag packat saker så har jag virat in det i flera varv bubbelplast och sen tejpat runt så allt sitta fast och ner i kartong.

Har reklamerat till de nu också, får se vad som händer. Känns mer och mer som jag kan köpa något annat från en annan butik istället, 2500kr är mycket i alla fall för mig.

Det är 14dagars ångerrätt eftersom det är distansköp och inget är testat än. Jag hade aldrig packat maskin eller fot på det sättet som de packat. Var skrattretande så dåligt det var.
T0va är inte uppkopplad   Svara med citat