Ämne: Husqvarna 12
Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-14, 16:14   #28
Jernhand Jernhand är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2020
Inlägg: 5
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Jag föreslår att du tar och kontaktar någon av dem som svarat dig. Om du klickar på personens namn, dubbelklickar på visa allmän profil,
till höger om namnet finns det en ruta där det står:Kontakta medlem,
klicka på den så kan du skriva och fråga någon av dem.

Har inte varit inunder en Husqvarnamen den ska vara kopplad till den blanka spaken, nere till höger under stygnlängdsjusteringen. Rör på den spaken och se vad som händer, vad rör sig. Rör det på sig någonstans inunder så ska den kopplas ihop med den på något sätt.

Om det inte rör sig. Sök efter något som har en smal avlång öppning.
Det verkar som om den fästas isf i den. Kanske med någon skruv i sidan.
Svårt att beskriva hur jag tänker.
Fixade det tillfälligt, skruvade upp "matningen" manuellt underifrån och tryckte upp tänderna. Skruvade fast allt igen.

Ett annat större problem är trådspänningen. Kändes som allt låg fel, skruvat isär och ihop ett par gånger, men förstår inte riktigt hur man ställer in den. Skruvar allt i "botten" och öppnar den försiktigt. Siffrorna verkar inte stämma över huvud taget.

I övrigt fungerar maskinen okej, men har jag lång stygnlängd (ca 4) så slirar bara drivremmen. Verkar vara tråden det också.

Det verkar teoretiskt gå att backa om man ställer spaken ovanför nollan, men då trasslar sig tråden nästan direkt.


Namn:  tradmatning.jpg
Visningar: 1017
Storlek:  47.2 KB
Jernhand är inte uppkopplad   Svara med citat