Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 16:39   #15
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
En av de viktiga sakerna är att hålla en lite mjukare stil och att det SKA synas tydligt när något är redigerat och det moderatorn har skrivit.
Ja den funktionen finns ju redan och skall användas, det skall vi också påminna moderatorerna om - speciellt viktigt när man ändrar någons text. Rättar man felstavning i en rubrik, flyttar tråden till mer lämpat forum etc tycker jag inte det behövs.
Citat:
gullum skrev: Visa inlägg
Att moderatorerna skulle ha en privat inloggning också låter som en ypperlig ide. Då ser man ju tydligt om det var moderatorn eller privatpersonen som skrev
Nej det kommer vi inte ha - det blir svårjobbat för dem och från andra forum jag är med i tycker jag det brukar framgå tydligt nog av sammanhanget om den personen skriver i form av moderator eller är med i en diskussion och pratar om sitt intresse.

Tänk på att moderatorerna bara är medlemmar precis som ni andra som ställt upp lite extra för Sysidan för att hjälpa oss få lite bättre ordning i forumet, stävja påhopp etc.

Nu är det lite inkörningsperiod och det är svårt att sätta upp exakta riktlinjer för vad man skall moderera och inte, och moderatorerna har fått ta en del skäll. Vi skall dock inte ha debatter i forumet om specifika medlemmar, vare sig de är moderatorer eller vanliga medlemmar - det är mot våra regler. I slutändan är det ändå Ullis och mig ni skall skälla på om ni inte gillar något på Sysidan, inte moderatorerna.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat