Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-11, 18:13   #74
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Angry tjo!!!

Citat:
minx skrev: Visa inlägg
kan svara .... och beklaga... tycker ärlig talat att den dagen man släpper ett mönster som tyg så ska folk som köper det kunna skapa fritt och sälja.... men så är det inte. Ikea och åhlens däremot tycker som oss all heder åt dom. Men marimekko.... syr du nått av deras tyger så är det kört... du får inte göra det. Så om jag vore du hade jag dragit tillbaks produktionen. Tycker ärligt talat att det är dags för oss sömmerskor att gå till protest... köper vi tyger ska vi få skapa fritt... allt annat är otänkbart.
när jag hade mitt företag Pepplon.se så sålde jag en bärsjal som var tillverkad i Finland av en sömmerska.... den hade en bård mitt fram med Marimekko tyg... men hon kanske hade tillstånd på något sätt... eller inte

jag anade att det skulle vara/bli problem... jag får väl snabbt komma med alternativ...
är inte riktigt klar över om de som köper den bryr sig om tyget... eller om det är grejen i sig... hoppas på det senare...

fick veta i går att de har en ÅF som vill ha in dem...
så hör vart det inte tänkt... jag har inte bett om det här men borde ju vara superglad eller hur?? Men jag är inte det... eftersom jag inte har möjligheten att hålla en produktion. så vad ska man göra? Jag kan bara jobba på mina villkor.. ena dagen kan jag sy 5 minuter och vissa inte alls och ibland några timmar men måste sen vila ett par dagar...
alltså jag kan inte jobba som andra gör... Så vad ska man ta sig till. Fick ju lägga ner mitt företag just på grund av min hjärnskada. fick sälja min älskade brodermaskin för att jag inte fattade mig på det längre.

Min tanke när jag tog fram den var ju att ha något "riktigt" som jag kunde pyssla med på mina villkor. Det har varit på mina villkor.

för övrigt håller jag med... det är konstigt att man inte får använda ett tyg till vad man vill när man betalar multum för det.
De har ju redan fått pengarna för det... de har lagt på en hel del med %

borde de inte istället tycka det var bra??? Om fler köper deras tyger så får de in mer pengar... om det sen tillverkas grejer som i sin

jag får väl ta en rövare och få iväg den här ordern då och lägga om den och under tiden köpa tid. Min dotter har för tillfället fått ta över... Håller ju inte i längden eftersom hon inte bor nära. men för stunden.
jag måste då hitta ett nytt alternativ på tyger... tips? gärna då svenskt eller scandinaviskt..

vi reser oss i protest!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat