Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-15, 21:40   #8
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Så den jäkeln måste lagras först??? Skulle satsat på ost el vin då...
Nu fick jag den att funka nåt sånär sist, vet inte vad jag gjorde annorlunda och jag minns knappt alla sätt den strulat på, har liksom inte varit en sak utan massa olika...trätt om, kontrollerat inställningar och byggt om hundra ggr.
Men en undran, när man avslutar så på vanlig symaskin så är det ju bara att lyfta pressarfoten och dra efter att man fäst. på overlocken fortsätter jag sy så det blir en ca 5-10 cm lång trådkedja innan jag klipper. men hur ska jag göra med täcksömmen, det är en sak som jag inte får till...
Det blir mycket hoppstygn med täcksömmen, bytt nåltjocklek, bytt nålar, trätt om, ökat pressarfotstryck allt enligt instruktionsboken men det blir inte riktigt bra, lite bättre kanske.har ni andra haft problem med hoppstygn? Jag tror inte det är fel på maskinen, utan jag kan för lite, men alla tips och råd mottages tacksamt av andra som slagits med en coverlock och vunnit...
Har inte varit i kontakt med återförsäljaren, är en bit att åka och lite svårt att få två barn att sitta still i en butik på ca 4 m2 under tiden man får hjälp...Svårt att specificera problemet med när det känts som ALLT krånglat...
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat