Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-13, 15:33   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Fotografering av övergivna platser låter så spännande.
Jag fotar också gärna och ibland fotar jag detaljer som jag gillar på/i husen och dess omgivning. Jag gillar 50-60-talet speciellt så det blir ofta så att jag fotar hus och detaljer som är intakta från då. Också andra saker från den tiden. Gillar designen.

Till ovan hör det att jag blir ledsen över när folk river ut saker när de renoverar. T.ex. river ut 50-60-tals påplatsbyggda kök och ersätter med standardkök. De skulle bara veta hur mycket ett nytt bord med klassiska Perstorp VirrVarr (designad av Sigvard Bernadotte) yta kostar.... Många tusen kronor. Och så river folk ut bänkar med samma design.

Men nej till mina udda intressen... Jag är nostalgiker av stora mått... Sparar på gamla dator/spelkonsoller från 80-talet. Har arkadspelkabinett. Men nu köper jag inte så mycket spel/datorer längre. Samlar på dockor nu istället.. Och syr/handarbetar för dem.

Matte är bra att kunna när man syr. Men jag hatar matte. Jag är en av de konstiga prickar som är med i Mensa, men hatar matte, hur går det ihop? Men jag är nog mer av visuell människa och måste ha det visuellt. Inte kryptiska siffror och bokstäver. Det brukar gå bra när jag skissar upp och skriver ut hela ord istället för 1 bokstav för ekvationer.

Särskrivning är ren styggelse förresten.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat