Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-24, 21:35   #3
SyEmma SyEmma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 78
Ja, det är en himla djungel och jag blir som sagt inte klok... När jag läst om olika märken så verkar Bernina vara de mest rejäla. Åtminstone om man tittar på lite nyare maskiner. Jag har inte gett mig in på att kolla äldre maskiner eftersom jag inbillar mig att det jag kräver av min maskin inte finns på äldre modeller, men rätta mig gärna om jag har fel. Det tråkiga med Bernina är att de kostar rätt rejält.

Jag läste lite om Juki igår, men begrep inte riktigt vad det var för märke... Jag googlade på någonting om Bernina och fick upp en träff med Jukis maskiner... Är det något samarbete/dotterbolag? Eller har det absolut ingenting med Bernina att göra men det dök upp ändå för att jag är kass på att googla?

Det verkade dock som att Jukis maskiner har plastspolar, vilket jag absolut inte vill ha då jag har det på min nuvarande maskin och tycker är bedrövligt dåligt då de går sönder för minsta lilla känns det som.
Jag har även kollat en del på Brother eftersom jag sett många som rekommenderat deras maskiner. Men det verkar vara samma sak där, mest plast rätt igenom.
Det är så himla svårt, jag blir tokig!
SyEmma är inte uppkopplad   Svara med citat