Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-10, 22:27   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tänk på att om man köper beg av privatperson så är det risk för man får inte garanti. (många försöker bluffa med att garanti finns men de förstår inte att garanti är en avtal mellan butik och KUNDEN och inte butiken och VARAN...... och att det inte går att överföras..... De som lyckat få servat på garanti har helt enkelt lurat butiken)

och att maskinen inte har gåtts genom. Beg ska man helt klart köpa om man vill, men då bör man gå till en pålitlig symaskinsbutik som säljer servade maskiner med garanti brukar vara 1 år då.

Att vissa gillar och att vissa INTE gillar Husqvarna är välkänt. Jag är en av de som tycker "nja" om HQ (de gamla är bra dock) så det är klart att många vill försöka tipsa om att man ska prova olika märken först.

Kanske är det för att HQ är svensk märke att många håller det varmt om hjärtat?

Men eftersom du just har HQ som önskemål, så kan jag nog bara säga: provsyyyy.

Brodyrmaskin brukar betyda renodlad brodyrmaskin som man bara kan brodera på och inte har vanlig pressarfot och sömmar. Men det kan också betyda en kombinerad maskin där brodyrdelen ingår i köpet.. Det är förvirring.. Så det är bättre att vara tydlig med vad man önskar.

Jag är inte bättre själv för jag kallar min brother 1200 för brodyrmaskin, helt enkelt för att jag inte syr på den... (jag hade upptäckt att jag helt enkelt föredrog att sy på gamla mekaniska symaskiner, men brothern är jättebra på att brodera.. och jag gillar att man kan trä tråd med den med EN tryck på spak (bara en hand). På HQ måste man använda BÅDA händerna för att använda påträdaren.)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat