Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-09, 05:26   #2
tantaro tantaro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 34
köpte en expression 2.0 i somras. Enligt försäljaren är det en modell som institutioner köper, privatpersoner köper 3.0 som har lite mer lull-lull. Men 2:an har mer än väl allt jag behöver. Gav 9000:- för den, är supernöjd, verkligen. Det enda"negativa" med den är att den är så trist i designen, verkligen tråkig. Det bästa är nog långarmen, 25 cm! Lätt sömval, "stanna nere funktion" på nål, lätt byta pressarfötter - ja utom blixtlåsfoten då som är väldigt kort o det är "pilligt" få den på plats, väldigt tyst gång, övermataren är suverän, lätt spola, mycket bra integrerade förvaringsfack för spolar pressarfötter o annat. Automatiska nålträdningen däremot tycker jag är så krånglig att jag nästan alltid trär nålen på frihand- vet inte om den skiljer sig från andra i den delen eller om det bara tar ett tag att få in snitsen. Och ja, den är lite låg i nålen ... men det är förståss inget man skulle märka om man inte som jag, brukar byta dragkedjor i ridsäkerhetsvästar som har flera cm tjocka skyddspaneler, då vill nålfästet ta i mot panelerna och jag kan bara sy dem från ett håll, där är gamla Berninan generösare med utrummet. I övrigt kan jag bara ge den "mina allra bästa rekommendationer"
tantaro är inte uppkopplad   Svara med citat