Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-10, 14:27   #9
Belli Belli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 32
Skulle dö för dina kunskaper!

Som sagt var... Jag önskar jag hade kunskaperna. Jag kan sy, men har aldrig sytt ett par gardiner i hela mitt liv. Jag har inte ens haft några gardiner!


Jag förstår tyvärr inte helt vad du säger, men jag förstår att det är skillnad mellan sk "austrian shades" och "roman shades" genom att de förstnämnda ser rynkade ut hela vägen även när de är neddragna, vilket de andra inte gör (rynk endbart i nedersta delen). Det du beskriver med en volang längs kanten har jag sett på bild och det tycker jag om mycket. Jag vill kunna dra upp och ner mina gardiner efter behov. Alla de tillbehör du pratar om, var kan jag köpa dem tror du? På en gardinaffär? Jag har hittat bra taftliknande tyg på nätet i rätt antikvita ton, så det har jag löst. Hur man hänger upp själva gardinen har jag heller inte fattat. Är det en sådan där bågformad vit skena som brukar sitta i fönster?

Du syr inte upp på beställning antar jag? Helst skulle jag vilja lära mig själv, men jag är rädd att jag inte riktigt fixar det... Bor i Göteborg.


Ingrid
Belli är inte uppkopplad   Svara med citat