Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-13, 20:51   #34
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Jag tycker att det är roligt att laga mat även till vardags. Det är klart att fantasin tryter ibland och vissa dagar är man helt slut när man kommer hem. Men överlag så tycker jag att det är roligt att prova nya recept eller hitta på egna.

I måndags blev det svamp- och basilikalasagne. I onsdags gjorde sambon kikärtsbiffar med tabouleh och en kall yoghurtsås. Och idag blev det spagetti med oliv- och kikärtssås.

Apropå vegetariskt eller ej så vill jag bara inflika att man måste ju inte välja mellan helvegetariskt eller bara kött/fisk. För några år sedan bestämde sambon och jag att vi skulle sikta på att göra ungefär 50% av måltiderna vegetariska och samtidigt började vi prenumera på ekologiska grönsaker. Med grönsakerna som grund upptäckte vi ett helt nytt sätt att äta och det funkade jättebra. Numer lagar vi i stort sett bara vegetariskt, men ingen av oss är helvegetarian. Vi äter rätt mycket fisk, och det händer att vi äter kött även om det är väääldigt sällan numer.

Ett tips är att kolla in veckomatsedlarna på http://www.arla.se, dom använder vi ofta när det närmar sig middagsdags och ingen av oss har några idéer.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat