Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-11, 10:04   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Nu ska jag gnälla!

Jag är även på ett annat ställe på nätet där man kan sälja och köpa hempysslat och hantverk. Det som jag hakar upp mig på är att maskinbroderat säljs för nästan ingenting. Jag vill inye hacka på de som gör det egentligen för de verkar jätterara och är mycket duktiga.
Dels är jag ledsen för att vissa tycker att maskinbroderat inte är varken är pyssel eller hantverk för det är ju så himla enkelt.
Sedan är jag ledsen för priserna. En fin kökshanduk med ett stort köpebroder kostar 25 -30 kr. En hakklapp med broderi och namn kostar 10-20. Alltsåmjag skulle inte få det att få runt ens om jag räknade bort maskinen och bara tog de broderier jag hade? För det jag broderar på och tråd och underlägg tro jag kostar mer. Vissa broderier är dessutom så stora att de tar timmar att sy. Allt är superfint gjort och välsytt.
Nu kan jag förtydliga med att säga att jag säljer INTE men det känns trist i alla fall. Värdet på hobbyn och hantverket liksom om ni fattar. Sidan är stor och varje sak ses nu av 2000 användare direkt och den växer lavinartat med hundratals i veckan. Det blir så dumt om det snart är en sanning bland människor som ändå har intresse för textil och hantverk att maskinbroderi är billigt blaha som gör sig självt.

Hoppas nån fattar hue jag känner och att inga tår blir ömma för det är det sista jag vill.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat