Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-28, 20:14   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Det undrar jag med...

Hon har inte rört något sedan i somras faktiskt.. den här var slaktad redan då så denna har jag tråcklat henne i och ur ett par kvällar...

Hur den här ekvationen går till begriper jag verkligen inte!!!
Sättet som sömmen i sidan blivit "öppnad" gav inte så rena fina kanter på vare sig ytter eller foder, inte mycket men ungefär sömsmånen saknas när jag sett till att sidorna är snygga och Passar ihop så att det skule bli rakt om jag sydde ihop som det varit

så jag har blivit nödd att nalla på det som inte är sömsmån för att få till en ny (har inget klippt bort utan bara vikt undan i det här skedet) så torde det ju saknas material. eftersom bak och framstycke är såpass olika höga så.. om man tar bort 1 cm på den höga sidan så blir den ännu högre och tyvärr så blir ju inte den andra sidan högre utan lägre efter ett svinn på 1 cm = det blir en höjdskillnad på 2 cm.
Det är min teori.

varning för en fruktansvärd syn... så här ser det ut på dockan när jag tråklat ihop lite



Jag hade inte gjort såhär om jag hade gjort det från början utan
hade inte öppnat hela ända upp utan bara i sidan. och låtit över delen vara intakt med sina infodringar osv. men men... vet inte om det hade räckt ändå faktiskt. hon kliver i alla klänningar.
Bifogade bilder
   
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat