Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-26, 17:00   #75
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Ibland möts unga som handarbetar av en förvånad och lite misstroede attityd av äldre. Som om diverse olika tekniker skulle vara okända av eller omöjliga att bemästra för dem. Det är nog inte så lätt alla gånger kanske... Jag har själv upplevt detta när jag visar mig själv eller mitt barn i hemmagjorda kreationer på till exempel mitt jobb där det finns gott om damer som är 65 plus. Och jag är ändå 34...
Då är sysidan jättebra! För här kan man verkligen se vilket enormt kunnande och vilken enorm nogrannhet det finns hos den nya generationen kreativa människor. Tänk bara på alla dessa lajvare och rollspelare - ofta har de ett enormt brett register när det gäller tekniker, och de lägger er så oerhört mycket tid och tankemöda på sina kreationer.
Dessutom är många yngre nyskapande, de tar gamla tekniker och gör något nytt som passar in i vår tid! När jag sitter på syföreningsbasarerna på jobbet och ser den ena virkade duken efter den andra ropas tillbaka av den som gjort den för inga pengar alls så önskar jag att detta nytänkande kunde smitta av sig lite...
Det skulle om inte annat ge mycket mer pengar till Lutherhjälpen - eller Hela Världen som det heter nu!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat