Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-08, 21:20   #7
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Citat:
Talla skrev: Visa inlägg
Hur markerar ni strumpor på bästa sätt? Jag funderat lite: på skaftet kan man inte sätta klisterlappen, där behövs ju att töjas. Under foten kanske ska kännas när barnen går? På ovansidan av foten? Det är kanske löjliga frågor, men sparar en del bryderier
Jag har jobbat en del på förskola de senaste åren och jag har aldrig sett några märkta strumpor. Är de märkta så rekommenderas namnlappar som sys på. På vanliga kläder är det vanligt att man skriver initialerna med textilpenna på tvättlappen som finns i kläderna.

Saker som mössor och vantar som inte är märkta brukar få vara kvar i torkskåpen om barnet har tagit av sig dessa och inte lagt på sin egen hylla. Då får föräldrarna hämta där i stället. Några andra kläder tar de inte av sig förutom när de spiller och då byter man ju och tar nytt ur barnets låda.

Något som alla barn har haft, på alla fhs jag varit på, är galonbyxor så det är något du måste inhandla ifall du inte har.
Något annat som är bra är riktiga handskar, typ polarn&pyret som går en bit upp på armen, och som kan dras utanpå jackan.När det gäller halsduk rekommenderar jag sådana man drar över huvudet. Hjälm måste de flesta barnen ta med sig hemifrån också och används vid utelek på vintern.

När det gäller inomhuskläder kan de ha på sig vad som helst. Den lista du kommer få från förskolan som du nämnar i ditt första inlägg kommer lista utomhuskläder.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat