Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-26, 11:49   #8
Polar300 Polar300 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2016
Inlägg: 14
Citat:
Marron skrev: Visa inlägg
Mycket intressant om din nya symaskin. Vill gärna veta hur den sköter sig.
Tråkigt att inte kunna köpa från Sverige.
Tja, köper man en udda amerikansk maskin - så får man kanske anpassa sig till att Sverige är en för liten bakgårdsmarknad för att hitta allt förbrukningsmaterialet i. Det finns väl tio gånger så mycket folk i Tyskland? Tråkigt, men uthärdligt...
[ Parentetiskt: Jag undrar vad Sailrite kommer att göra när britterna hamnar på utsidan av tullmuren? Det är nog ingen större vits med att europarepresentationen har lika höga tullmurar som moderbolaget att handla förbi... Undrar om det blir Tyskland eller Holland, knappast Irland? ]

Läste suskal's kommentar i en annan tråd:
Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
... Man kan behöva sy igenom många lager jeanstyg för att lägga upp ett par byxor, det kräver en stark maskin med höjd under pressarfoten. ... Det är troligast att en mekanisk maskin håller måttet en längre tid.
Det där kändes som riktat rakt på min maskin; Så mekanisk man bara kan hitta (till och med handvevad om man är utan el och har 3-kilos MonsterII -svänghjulet på). Tar sig lätt igenom 6-8 lager konstläder, markisväv - eller en jeanstygsfåll med dubblade sidsömmar... Totalt ~10 mm material ryms under pressarfoten.

En stor del av de 70 olika nålarna har redan levererats från Borås - det fungerade klockrent, och
trådkonerna (5 st koner Serafil30 900m i fyra färger; 239, 1078, 1428 och 4000) ligger nånstans i DHL-systemet på väg upp från Nürnberg - det köpet fungerade också klockrent. Tack EU och PayPal...

Jag lovar återkomma med ytterligare info när jag fått några kilometer tråd igenom maskinen. Så här långt känns det bra...
Polar300 är inte uppkopplad   Svara med citat