Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-13, 12:44   #9
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Kul att så många visar intresse!

Det finns två tillvägagångssätt, antingen gör vi så att vi kör EN spikad tråd som bara heter något tydligt med FAQ (som Bandykullan föreslog), där man går igenom ALLA ämnena, eller så kör man 2-3 spikade trådar med varsitt ämne .

Har man bara en tråd bör den innehålla först info om varje ämne och sedan länkar till trådar där diskusion om respektive ämne kan fortsätta (som tex här fast mer utförligt), och vara låst, annars blir det kakafoni i och med att man kan prata vidare om alla ämnena.

Har vi en för varje huvudämne kan de vara öppna, men börjar med en eller några informativa poster som tar upp olika aspekter av ämnet och länkar till externa sidor och andra trådar av intresse.


Jag föreslår att vi har en öppen FAQ-tråd per huvudämne, så att folk kan prata vidare på tråden, annars tror jag att många ändå startar nya trådar, och då tappar vi lite poängen.

Mönster och Material tror jag att vi alla är överens om som ämnen. Kan tyg få hamna som en punkt under material? Sedan tror jag att det är bra om vi lägger in relevanta leverantörslänkar, sve/eng-översättningar och tips och tricks i respektive tråd, istället för egna trådar, om vi inte kör en entråds-faq.

Senast redigerad av Tinkerbelle den 2007-03-13 klockan 12:46.
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat