Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-28, 12:22   #26
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Nu är det gjort.

Har köpt mej en industrisymaskin. En Pfaff 463 blev det. Har inte fått den av släpkärran än, så än har jag inte fått köra hemma i lugn och ro, bara testat hos säljaren. Den syr fina sömmar och verkar passa mina syften.

Någon som vet något om denna maskin eller nån snarlik. Antar att de flesta är likvärdiga, även om det skulle stå andra siffror bakom...? Kunde inte utröna från bruksanvisningen när den är tillverkad, men verkar vara sent 50 eller tidigt 60 tal. Vad tror ni?

Fick även med en ännu äldre "på köpet". Den behöver fixas lite med. Är lite trög och behöver nog smörjas upp en del här och var. Har ingen sifferkombination till den, så jag vet inte vad den "heter" mer än Pfaff. Fanns inga papper till den. Men 3000 kr för dessa båda? Det kändes som en bra affär i alla fall.

Ni som syr i skinn och läder vad använder ni för tråd? Vanlig sytråd håller inte? Säljaren pratade om att jag skulle använda 36-tråd. Var får jag tag på det? Inte vanliga sybehörsaffärer gissar jag. Samma med nålar. Vad är det för nålar och var köper jag dessa?

Mycke frågor blev det och jag gissar att jag inte är färdig ännu......
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat