Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-25, 22:12   #23
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Annamors: Haha, oj oj så kan det gå. Tack för att du sa det, jag har också Innovis 1200. Och ja det är den maskinen som gjort mig så att jag blev irriterad på att allt täckts, jag som är van vid äldre maskiner.

Jag förstår verkligen inte hur de har tänkt sig egentligen. Om allt täcks så blir det svårare att rengöra maskinen. Och i manualen sägs det alltid att man som använder absolut inte får göra "så och så", och i synnerhet inte öppna maskinen. Men om den är täckt hur ska man ta bort ludd? Eller kanske de har tänkt att man ska lämna in på service 5 gånger per år om man syr flitigt? Ibland blir jag så paranoid och anar konspiration mellan fabrik och butiker! haha! När jag sitter här på forumet och gnäller. Och det här med att saker förr i tiden var byggda för att hålla, bara man häller på lite olja här och där, nu är de byggda för att inte hålla länge så man ska lämna in ofta eller köpa nytt nytt nytt. Ja kanske inte medvetet oftast, men kvalité är definitvt sämre. Alla dessa plastdelar till att börja med. Jag är så trött på att bli lurad som konsument.

Jag har hellre en symaskin med oljningsschema och som går som en klocka än en plastig en som man inte får öppna själv.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat