Ämne: Langettsöm
Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-29, 21:14   #12
LaA LaA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2013
Inlägg: 34
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Snälla du det finns inga dumma frågor. Då kan jag få kontakta dig angående maskinbroderi. Försöker lära mig det. Har kombimaskin.

Själv föredrar jag Berninas maskiner. Det är dessvärre dyra. Men jag köper dem begagnade i huvudsak. Har köpt 2 maskiner nya. De kan vara svåra att få tag på begagnade. Min är nu 20 år och syr som en klocka.

Det är mitt bästa förslag. Att du provsyr de olika maskinerna. På min overlock har jag overlockat 4 lager jeanstyg utan problem.

Tycker att du tar en symester och åker runt till ÅF och provsyr. Funderar också framåt i tiden. Vilka fler sömmar som du skulle behöva ha om du leker med tanken. Sedan ska du självklart ta med tyget som du skall sy langettsöm och testa och sy på det materialet. Lyssna för en bra symaskin spinner som en katt som mår gott när du syr.

Vad tror du om den tanken?
Går bra. Jag har en industribrodyrmaskin.
Du har rätt i att det bästa är att åka runt. Det tråkiga är att jag bor i norrland och har långt till de flesta som säljer industrisymaskiner. T ex indukta, acg och flera andra som har bra maskiner men alla ligger mååånga mil bort. Men symester låter förvisso grymt trevligt 😂
LaA är inte uppkopplad   Svara med citat