Ämne: Gamla lakan
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-13, 15:38   #10
Ilse Ilse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 10
Vilka fina arbeten

Citat:
Helena_B skrev: Visa inlägg
Jag har sytt påslakan. Dessa gamla lakan är helt ljuvliga att sova under. Och säkert har de fina spetsar och broderier också.
Det gamla lakanet som baksida och "något tyg som ser ut som ett gammaldags täcke" på framsidan. Vik lakanet över, så det ser gammaldags bäddat ut. Mät så det blir 2 m långt, sedan är det bara att sy ihop sidorna. OBS! Tvätta det nya tyget först, så det inte krymper eller färgar av sig.
Har en bild av detta på min sida (under album Hemtrevligt)
Lycka till!
Jag såg på bilderna i ditt album.Vilka underbara arbeten.Nu förstår jag hur jag kan sy, då jag sätt bilder. Jag har just sytt ett lapptäcke av gamla jeans för en dubbelsäng. Jag sydde då hela byxben av gamla jeans.Denna gång med ett flanellöverlakan från Laredot.Slapp skarva tyget då det räckte hela under delen. Jag har som du haft fleece på baksidan. Har sytt en pläd och två överkasten till i jeans. Har jeanstyg till minst 2 stora arbeten till. Fyndade mer lakan idag. Hittade överlakan med spets ner till.En gardinkappa står först på listan.Sedan måste jag kolla tyg till fina lakan. Du gav mig inspiration. Stort tack.Oj,nu har jag bara dina lakan för näthinnan.
Ilse är inte uppkopplad   Svara med citat