Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-14, 20:09   #1
Maggan62 Maggan62 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 48
Hur sjutton ska jag göra.

Syr upp en speciell byxa och har sålt en hel del på några månader. Allt började bara med att jag sydde till mig själv och sen ville folk ha. Nu syr jag till hela Sverige och även en del till Norge. Efter kontakt med skatteverket fick jag rådet att fortsätta på "hobbynivå" och skatta för min hobby. Skönt tyckte jag eftersom jag känner mig livrädd för att starta eget.
Men nu säger fler och fler att jag är dum som inte skaffar FA-skattsedel ??? Alltså en liten firma om jag fattar rätt. Vad jag kan vinna på det är väl att jag kan handla av grossister och får dra av momsen.
Men jag måste ju också betala moms och är det krångligt med all redovisning ? Sen måste jag väl också skatta för nått ?? Är det vinsten då eller ?? Det handlar ju inte om några miljonbelopp nu utan jag kan tänka mig att jag säljer i genomsnitt 5-6 par i månaden och då handlar det om några tusen i månaden, fast själv vinsten blir ju mindre eftersom jag har köpt in material innan. Tyck inte att jag är dum men vet man inte måste man fråga
Maggan62 är inte uppkopplad   Svara med citat