Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-24, 21:30   #7
AnnikaP AnnikaP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 48
Hej på er!

Kul att ni skriver! Först och främst så är det en Husqvarna Designer 1 som jag äntligen kunnat köpa. Tack vare att jag fick köpa en demomaskin med 7500 kr i rabatt trots att maskinen bara var 2 månader så gick drömmen i uppfyllelse. Men inte utan att jag får jobba hårt för den! Jag kan rekommendera Husqvarna Rose om du vill ha en billigare maskin med broderenhet. Den hade jag innan och var nöjd med. Men jag ville ha lite mer sömmar att välja på och så avgudar jag det automatiska pressarfots lyftet som Designern har. Sen finns ju nya Platinum men den är jag inte så insatt i. När det kommer till att hinna sy med tre barn så har jag inte lyckats lösa det helt... Man hinner aldrig sy så mycket som man vill, det är alltid nån som pockar på uppmärksamhet! Och så har vi det där med karlarna förståss, men det är en annan femma... Och så har vi det där med blixtlås. Jag har beställt en kantstickningsfot idag till maskinen. I mönstret så tipsar dom om att det går lättare att sy i blixtlås med en sån så vi får väl se... Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara botten på necessären. Men man gör först sidstyckena av remsorna som du ser på bilden. Sen skär man en remsa som man syr fast mellan dessa sidor, det är den remsan som är botten. Förstod du? Skarvarna kommer alltså på varje sida. Jag är inte så bra på att förklara så hör gärna av dig om jag ska försöka på nytt... Jag kan ju ta en bild om du vill och skicka till dig!? Ni får gärna höra av er igen, jag blir så glad när jag har nån att prata med om såna här saker! Jag har inte lyckats få nån av mina vänner att dela min passion.
Lappade hälsningar
Annika
AnnikaP är inte uppkopplad   Svara med citat