Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-18, 10:05   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Är man bra på att klura ut saker och ting kan man visst köpa online. Är du bra på datorer? Tänka logiskt?
Då kan du klara dig genom att plugga manualen och forumsidor, tutorials, mfl..

Jag köpte min maskin online, jag hade aldrig använt brodyrmaskin innan, och jag klarade mig bra. Lite experiment, visst blev det lite fult i början men så började jag med mina egna stygnsatta design direkt..

Men om du är osäker så kanske du ska köpa lokalt... Men som folk här säger, även om man köper lokalt kanske man inte får mycket hjälp heller. Fråga när du köper om du kommer få hjälp.


Och för att svara på din fråga:
Visst kan du köpa från Ebay.
Men du borde väl ha tänkt ut om du har lite logiskt tänkande, att om du köper beg så köper du grisen i säcken. Det blir lite knepigt med garantier, om du köper från nån liten skum företag eller privatperson. Om du köper utanför EU så tillkommer tull (dvs skatt allra minst och man kommer inte undan om man köper ngt så pass stort), . Köper du från länder med olika elystem så måste du antingen köpa adapter om det som skiljer sig är kontakten, och om det skiljer sig med ström,spänning, frekvens så får du köpa dyrare transformator. Det går om man är envis, men frågan är om det är värt det. Själv skulle jag nog inte köpa från USA tex, det verkar vara mer besvär och risker än det är värt det. Tror jag. Menar, tull, frakt, garantiproblem, transformator... mkt som ska komma till.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat