Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-26, 10:47   #5
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
jepp så sant sååå

Citat:
kanvas skrev: Visa inlägg
Sen är det ju såklart begränsat hur tunga och lätta material du kan köra på olika maskiner. En vanlig undermatad maskin är inte gjord för att sy läder, och en trippelmatad dödsmaskin med nålar i storlek 200 är inte gjord för att sy klänningar i chiffong, så 'material varierande' finns inte riktigt på kartan. Sen kan man bygga om och ha sig, byta gripare och feed dogs och whatnot, men det är bara att använda fel verktyg till fel uppgift.
Alldeles...Inte använder jag skruvdaragaren när jag ska spika...

Min 6600 klarar ju det mesta men jag vill ändå ha den till just det "finare" och som komplement vill jag ha en maskin som klarar lite mer. och som tex låter lite tyngre gardinlängder i meter efter meter efter meter kännas lite kortare.. (som just nu ligger för att åka genom Jane och hon är ju ändå relativt snabb) Att klara en och annan kanvas liknande sak gör ju inget.

så inget supertunnt eller supertjockt... gaaaaaaah still pretty generic!!!!

När jag satt och sydde skyddsdräkter till kärnkraftverk så var ju min maskin den som sydde det momentet jag hade och nästa maskin i ledet hade en annan uppgift än den jag satt vid...

så som vanligt så har man fått fler frågor i skallen än man hade från början. Som alltid så behöver man veta vad man ska ha det till.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat