Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-06, 07:36   #17
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Vet du vad, Melvinara, ditt tips skall jag prova. Förresten, du är INTE nördig., du hänger med i tiden.
Det är bara ett problem jag kanske kan styra tråden men jag kan inte välja spolhastighet, tror jag. Jag trycker bara på en knapp och maskinen spolar. Kanske kan jag spola på min gamla maskin där har jag större valmöjligheter. Jag har insett att maskinen är väldigt känslig för olika trådar. Svart polyestertråd ger mer öglor har jag sett. Maskinen verkar vara väldigt känslig för små variationer på tråden, pga att den har automatisk trådspänning.
Med risk för att verka dum men jag måste fråga. Kan dålig undertrådsspolning påverka övertrådsspänning? Är maskinerna så känsliga numera att det ena ger det andra.

Tack, från djupet att mitt hjärta, alla ni som engagerar er och hjälper mig. Det är underbart att detta forum finns.Jag hoppas att jag med tiden får erfarenheter så att jag kan hjälpa någon annan och återgälda all hjälp jag fått. När man som jag bor 14 mil från närmaste återförsäljare så vill man ju försöka allt innan man åker iväg och lämnar in maskinen. Nu har jag betat av tips efter tips och kan med gott samvete säga att jag har i alla fall försökt åtgärda problemet. Det har blivit bättre men är inte helt bra, så nu vet jag inte om jag skall lämna in den eller acceptera att det blir småöglor ibland.
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat