Visa ett inlägg
Gammal 2004-08-06, 21:47   #12
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Symaskintråd

Heippa igen!
Vilken intressant diskussion angående symaskinstråd. Vad gäller sytråd för maskinbroderi använder jag Madeira som jag tidagare redan berättat. Men nu till det intressanta vad gäller priser.Jag har förmånen att här i Vasa i Finland köpa stora rullar på 10.000 meter (används för industribruk. (Ser ut som overlockrullar) för 20 Euro (ca 184 kr).En Euro är ca 9,2 kronor. Jag har beställt alla basfärger jag behöver och kompleterar med små färgrullar 200m för 3 Euro (ca 27,60 kronor).De stora industrirullarna räcker i åratal,jag har nu broderat i 7 år och jag har kvar ännu av alla färger så det tycks aldrig ta slut, dock har jag inget företag, utan broderar för hembehov och som extraknäck.Madeira tål maskintvätt 60 grader åtminståne och används mycket till logon på kläder som behöver tvättas ofta.Personligen har detta varit en mycket bra investering.

Har ni möjlighet att fråga företag som broderar på heltid om de kan skaffa er brodyrtråd på stora rullar eller köpa direkt av dem så är det mycket förmånligare. De går bra att använda på ställningen man kan köpa till Designer 1 åtminståne. Jag tycker att detta har funkat bra och sen finns trådfärgen alltid till hands då den behövs.

Hälsningar Katharina
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat