Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 16:30   #39
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Total Recall är bra ord, jag tycker att färgen är hiskelig och så tidig 90-tal man kan komma, men jag tyckte att det i alla fall var bra att han ansträngde sig med att få till något som ser ut att ta tid att sy... Veck, skärning mfl.

Jag skulle aldrig sätta på mig den klänningen.. Men i brist på annat så tyckte jag att den var ok som vinnare.. Men om jag var domare så skulle jag nog titta närmare på vissa av kreationer... Var lite svårt att bedöma... Allt såg skrynligt och billigt ut.

Färgningen var usel också på flera av plaggen, det ser så mkt ut som lågstadiet leker batiktyg.

Men det kan man ju fråga sig om de fått dåliga material att använda sig av. Sverige har inte direkt bästa prylar..

Eller snarare, att de aldrig någonsin färgat tyger och helt enkelt inte visste hur det skulle gå till för att få bra resultat. Det är svårt att färga och få bra resultat, det blir lätt hänt att det blir flammigt 90-tal lågnivå-batik eller så. Solid färg i flera färgbad är ju bäst men tiden räcker ju inte till.
Så där förstår jag inte riktigt varför fler inte höll sig till vitt. Eller att man väljer någon färgblandning som är mer hmm diskret och mindre lågstadie... Att man väljer röd, gul, mfl.. rent blir lätt lågstadiebatik, men om man tar lite dutt av det och det så blir det ju bra färgblandning och lite mer unikt. I alla fall om man färgar i solid färg i flera färgbad. Eller varför inte flera färgbad där man doppar tyget i olika steg för att få gradient.

(roligt att jag säger det här för jag bruka föredra mättade färger men just färga tyger funkar inte bra)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat