Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-01, 20:36   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vad menar ni, alltså att det är så dåligt?

Jag har sett första avsnittet.
Det jag har att säga är att det är lägre nivå än jag önskat mig, men då tänker jag på vissa amerikanska diton och då kom jag på att de också har dåliga designers.

Jag hoppas att det är tyget som gör dem obekväma. (men jag tycker samtidigt det är dåligt för bomullstyg är ju "basic")

Hade ingen riktig favorit. Vinnarplagget är ju bland det mest intressanta formmässigt men färgningen drog ner det. Men så tyckte domarna också visserligen.

Men plagget som åkte ut håller jag helt med om. Synligt bh-band, blöja och allmänt kaos.... Värre än det man kan hitta i mellanstadieslöjden!
(och så blev jag förvirrad av designern personligen, men det hör väl inte hemma här)

Log när jag såg att Victoria som var med i Top Model Sverige också är med i detta här (i synnerhet eftersom jag minns att hon har aspergersdiagnos, något som jag också har). Däremot tror jag att hon är bättre som modell än som designer utifrån det man fått se idag men framtiden får avgöra.

Jag kommer fortsätta titta och hoppas på att det blir mer "spännande". Lite ironiskt att någon/några av deltagarna tycker att svenska modet är urtråkigt och sedan producerar "nja" själva. Men som sagt, bara första avsnittet.. Jag hoppas de bara är obekväma i läget och kommer komma i form snart. Det vore ju kul att se vilka tyger de köper när de väl får köpa riktiga tyger. det säger mycket om designerna i tygvalet.

Men jag kan lugnt säga att det finns mycket bättre designers i Sverige, de har helt enkelt inte sökt eller så har ledningen helt enkelt valt ut "intressanta" människor.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat