Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-30, 19:42   #1
Axelida Axelida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2020
Inlägg: 3
Question Köp ny symaskin, val mellan 3 olika

Hej! Jag är ny här, 59 år gammal, utan syerfarenhet förutom uppläggning av byxben för hand och några enstaka raksömmar på maskin. Ska nu köpa ny maskin. Begagnad är uteslutet, av flera anledningar. Jag har läst på, ordentligt och länge, och nu kommit fram till att det enda jag kan säga att jag direkt kräver är automatisk nålträdning, bla för att jag ser dåligt. Såg en demonstration av Singer Quantum Stylist 9960, där jag blev förtjust i den automatiska klippningen av tråd. Även maskinens utseende och skärmen/displayen tilltalade mig. Med mitt synfel har jag lättare att se inställningar på en skärm/display än på ett hjul med små markeringar. Jag har även tittat på Janome DC 2030 och Juki HZL-80HP. Mitt prisspann ligger på 5000-6000 kr, men kan tänka mig gå upp lite om det vore klokt. Jag ska inte flytta runt på maskinen. Jag kommer mest att sy enklare saker, men kan ju bli både mer intresserad och duktigare med tiden, så vill inte låsa mig med en allt för enkel maskin heller. Att lägga upp byxben är något jag vet att jag kommer att göra och även att sy i lite mer elastiska material (tänker "resårmidja"). Har också förstått att matningen av tyg är en viktig detalj, men inte satt mig in i detta specifikt.

Vilken maskin skulle ni rekommendera mig?
Axelida är inte uppkopplad   Svara med citat