Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-12, 21:47   #1
Gruvfyllo Gruvfyllo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2019
Inlägg: 5
Justera skjorta i axlarna

Jag hade tänkt att försöka förminska några skjortor i midja, ärmar och då även i axelbredd. Hade tänkt att inte förkorta skjortärmarna längst ner utan istället "lyfta upp" dem, men innan detta måste jag ju förminska axelbredden, som jag har förstått det hela. Har ni några bra tips på hur jag kan göra detta på smidigaste sättet, men ändå få båda sidorna att bli jämna med varandra?

Provade att göra detta med en "test"-skjorta och det blev tyvärr ett mycket dåligt resultat. Kollade på ett videoklipp som låg på Internet där en person gick på "känn" av hur mycket som skulle tas bort vid axeln. Sedan använda personen den avklippta tygbiten på motsvarande sida. Den personen lyckas, dock inte jag.

Funderar på om det finns något vettigare sätt, att t.ex. kunna mäta upp mer noggrant eller liknande. Skulle bli väldigt glad om någon skulle kunna tipsa mig om hur jag kan göra detta. Är inte intresserad av att lämna in till någon. Var verkligen inte billigt när jag frågade. Jag har dessutom ett flertal skjortor som jag vill göra i ordning.

Hälsningar,

Ludde
Gruvfyllo är inte uppkopplad   Svara med citat