Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-28, 21:28   #13
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Re: Hej

Citat:
skumnorpan skrev:
Gunilla hoppas allt går bra håller tummarna!
ibland kan det va skönt att prata om något annat. krama lillen från oss kram suss
Tack för omtanken ni som skrivit och stöttat mig... och förlåt att jag bytte ämne i forumet här .
Lillkillen fick komma hem en stund på permission ikväll, men måste tillbringa ännu en natt på sjukhuset, med väckning och medicinering varannan timme. När jag tänker på vad som kan ha orsakat att det blivit så allvarligt denna gång blir jag heligt förbannad. Det är så att skolpersonalen inte tar hans allergier på allvar. Härom dagen satte de igång och bakade muffins med ägg... och Johan var kvar i lokalerna. Han var lite förkyld och blir extra känslig då... så plötsligt blev han röd och svullen i ansiktet och fick svårt att andas. Han tål alltså inte ens lukten eller ångorna av ägg. Då ringde de efter min man som fick komma och hämta honom. Vi har sagt att Johan inte tål ägg, men det struntar de blankt i (skrattar bara!) och dagen efter gjorde de om samma sak igen - bakade ännu mera muffins med Johan i närheten... Johan svullnade upp igen och han var fortfarande svullen runt ögonen när jag kom hem från jobbet.
Enligt läkarna på sjukhuset kan dessa händelser ha förvärrat hans tillstånd och bidragit till att han alltså behövde läggas in. Vi måste ta ett allvarligt snack med Johans lärare, så här kan det inte fortsätta. Det går att baka jättegoda muffins utan ägg.
Till Linnéa vill jag säga att jag sett och följt utvecklingen av din dotter, och jag tänker på er också, och hoppas att ska bli bra.

Tråkigt att du inte gillar Janome, Marie, jag har en Janome MC 10001 och den fungerar jättebra, peppar peppar. Min förra Janome 9000 hade jag i 6 år utan några problem - hade den inte ens på service.
Kramar
/Gunilla Hultin

Senast redigerad av gunnsan den 2005-08-28 klockan 21:33.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat