Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-20, 07:52   #1
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Vad gör du först på Sysidan?

Skulle vara intressant att höra vad du tittar på eller läser först på Sysidan. Och kanske också vad man inte läser?

Själv går jag alltid till Nya bilder först, och scannar av det som lagts in sen jag var inne senast. Sen öppnar jag de bilder som ligger inom mitt intresseområde: väskor, hemtextiler, quiltar/lapptäcken, vissa vuxenkläder som ser ut att vara nåt extra och historiska kostymer är också kul att titta på. Och om det är nåt lite udda som man inte ser varje dag kikar jag på det också. Det jag hoppar över är hundkläder, barnkläder, stickat/virkat m.m. Efter att ha tittat igenom bilderna går jag tillbaka till dem som jag vill kommentera.

Sen går jag in på Forum, och länken Nya inlägg. Ögnar igenom högerkolumnen för att se vilka forum som inlägget lagts in i för att se vad jag vill läsa först. Om en rubrik är intressant låter jag muspekaren vila på den, då kan jag läsa de första raderna av inlägget. Om det då är nåt som jag blir nyfiken på öppnar jag inlägget och läser. Ibland lägger jag in ett svar också. Rubriker som "Hjälp" och "Vad ska jag göra" säger ingenting och dem hoppar jag över. Om man inte kan anstränga sig för att få till en rubrik som säger nåt om innehållet, varför ska jag då lägga ner tid för att läsa?

Efter inläggen tittar jag igenom annonserna, kanske finns det nåt till salu som jag "behöver". Om nåt nytt ligger i nyhetsrullen högst upp på sidan läser jag det också.

Då och då (= mycket sällan) tittar jag på nån blogg, recension eller i kalendern. Om jag har tid kan jag ögna igenom Nya kommentarer ibland, det är kul att se. Nyheterna i vänsterspalten blir också sällan klickade på eftersom man inte kommer direkt till artikeln.

Innehållet på Sysidan är toppen, men en ansiktslyftning kanske inte vore helt fel? Varför inte lägga ut en enkät där man kan rangordna det man läser, och på första sidan arrangera om / plocka bort / lägga till sånt som får höga placeringar på "klicklistan"?
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat