Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-02, 10:32   #57
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag måste säga att jag kan se det ur båda "sidornas" synvinkel här utan alltför stora problem.
Jag håller definitivt med Maria om att det går alldeles utmärkt utan att ha bakteridödande ämnen hit och dit. Diskmedel, tvål och gud vet vad... Här i Sverige är vi ändå någorlunda måttliga med användningen , men när man chattar med amerikanska damer blir man ju nästan mörkrädd!
För egen del är jag väldigt sparsam med "kemikalier" (fast allt vi har omkring oss är ju en "kemikalier" på ett eller annat vis, men ni förstår nog vad jag menar). (Till exemple har jag inte köpt mjukmedel (sköljmedel) på sisådär 25 år. Och tänk, det går alldeles utmärkt!)
Klorin däremot har jag alltid hemma, och det är det enda "starka" medel som går åt i alla fall litegrann, på grund av icke-rumsrena problemkatter som bott här från tid till annan. En liten skvätt Klorin i skurvattnet emellanåt kan göra underverk. Kanske också i någon maskin tvätt vid enstaka tillfällen.
Men aldrig att vi får bli vårdslösa i vår kemikalieanvändning. Det tror jag nog alla faktiskt är överens om, att man är måttlig och fösöker göra det på så bra sätt man kan. Till skillnad mot det amerikanska slentrianpytsandet med bakteriedödande, mjukgörande, väldoftande, blekande och allt vad de nu har!
Jag undrar om vi egentligen är så oense som det ser ut i diskussionen...
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat