Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-24, 01:57   #11
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag personligen tror att det har en hel del med den f-b svenska Jantelage att gora. Jag maste anda fa saga att det har andrat sig en hel del i Sverige de senaste 10 aren.

Nar jag var ute mycket pa 80-talen sa sydde jag i princip alla mina klader sjalv och jag alskar drakter speciellt med lite 40-tals stuk. Sydde mycket riktigt kvinnliga drakter och klanningar som jag bar tillsammans med ordentligt hoga klackar nar jag gick ut och partaja. Problemet var bara att man fick onda blickar fran andra kvinnor och dessutom blev kalla for bade det ena och det andra.

Trivs battre pa vastra sidan av Atlanten da jag kan fa ha vilken stil jag sjalv vill, far dessutom bejaka min kvinnlighet aven vid hogre alder en 20 utan att nagon slanger onda oga pa mig. Har finns en otrolig blandning av kladstilar allt fran Officestyle till Redneck och Hillybillys utan att nagon domer ut nagon annan.

Tror ocksa att kvinnor (och man ocksa for den delen) har en tendens att slappa taget om sig sjalva och sitt eget utseende nar man har fatt nagon fast pa kroken. Man behover ju inte bry sig sa mycket nar man redan ar gift sa att saga, trakigt men sant tyvarr. Har traffat allt for manga gamla bekanta som anammat det.

Sedan tror jag ocksa att naturligtvis sa har kroppsstorleken med att gora, fast food har tyvarr forstort manga manniskor har i USA och ar snabbt pagang i Sverige. Naturligtvis ar tojbara traningsklader bekvamare nar man har for manga kilon runt sin kropp. Att ungdomar bar traningsklader ar ju mer en modesak for just ungdomar och har inte alltid med att det ar bekvamt.

Kommer ihag nar jag var liten i slutet pa 50-talet och bade damer och herrar bar hatt och man kladde upp sig for att ga pa stan. Nu mer har mani princip samma typ av klader vardag som fest, trist tycker jag, darfor tycker jag det ar jatteroligt att se alla tjejer som syr antika klader, goth och lolita klader, mer sant. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat