Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-10, 19:11   #1
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Smile Vad ni på sysidan ställt till med!!!

Ja tänk. Nu har ni verkligen ställt till det. Ni har gjort en stackars sjukpensionär alldeles till sig i trasorna och gjort henne till en manisk nätsurfare...

Jag kan alltså inte gå långt från datorn numera. Måste kolla på forumen, på bilder, på länkar. Leta maskinbroderifakta, leta trådar, söka fakta om underlägg mm mm mm.. Och det trots att jag ännu INTE har fått min brodermaskin..

Ja, i en liksom febrig yra samlar jag som en ekorre bilder i mitt inspirationsalbum, länkar i favoritlistorna och jag läser maniskt och paniskt allt som innehåller orden broderi el. tråd, el. sömnad,el.embird osv. Jag kan inte släppa tanken på kommande fröjder.

Och detta endast pga snälla och vänliga människor. Innan jag kastade ut min fråga på forumet ang. hur en brodermaskin funkar, så var väl mina tankar rätt begränsade. Visst verkade det kul att brodera men skulle det vara något för mig?
Det verkade som om allt var ett sammelsurium av knepigheter, mystiska mönster och helt märkliga överföringar och vips så broderades det vilt och producerades det bilder i div. album.

Men så skingrades dimmorna något. Det kunde skönjas en skinande maskin där i fjärran, och den maskinen knattrade på så hemtrevligt och fram växte det luvtomtar i alla storlekar...

Men nu så går allt i div. sömnadstankar. Allt vad jag ska göra, hur jag ska göra, vad jag ska beställa, vad man KAN göra, hur man bör göra,
vad som kan broderas på, var ska maskinen stå?

Ja, ni ser vad ni har gjort! Inser ni vad ni har gjort?
Ja, ni har lyckats ge en människa lite självförtroende, jag känner att det är bara pga er hjälp jag törs ge mig in på detta område. Det var kanske något jag önskade mig men jag trodde nog inte riktigt på att jag skulle klara av det. Men med er hjälp så tror jag att det går, och förmodligen lär jag vända mig till er tusen gånger till.
Å det tackar jag er för.

Tack. Tack. Tack. Tack.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat