Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-01, 07:58   #4
Skavanken Skavanken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 32
Tack så mycket för de snabba svaren, även om jag själv inte har hunnit vara inne och läsa dem förrän nu.

Så jag ska alltså lägga åtta maskor, motsvarande de åtta maskor från ärmen på en tråd, och i det "hålet", eller glugg som Cessi kallar det, mellan maskorna på den stora delen lägga de maskor som finns kvar på ärmen, och sedan sticka över alltihopa?
Jag hoppas att jag har beskrivit så att ni förstår.

Och för säkerhetsskull, skulle någon kunna vara snäll att översätta det här:
...I did a wrap and turn every row (that's two per row, one on each side) . When the decreases occurred, leaving me with 4 stitches, I picked up the wrapped stitch and moved a stitch closer to the center. This raises the back above the front, so you're not swaddled by the neck. I wish I had kept better notes of what I did here, but I repeated this process until I had 16 stitches left between the sleeve markers. Then I worked a round evenly, picking up all the wraps.
Jag tror att jag förstår vad jag ska göra, men det är det där ordet, wrap, som jag inte vet vad det är. Det skulle ju vara synd att sticka fel, när jag kommit ända dit.

Och nu känns det som om jag bara frågar och frågar, men det är ju ändå det ett forum är till för.
Vad betyder det här:
Graft underarms. Do yourself a favor and use a non-boucle for this. Weave in your ends.
Det är väl när man ska fästa i armhålan, men försäkerhetens skull.

Tack för svar.
Skavanken är inte uppkopplad   Svara med citat