Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-22, 21:17   #19
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Näää fy vad tråkigt bemötande du fick!
Jag har enbart positiva erfarenheter från underklädesbutiker som bara har underkläder i sitt sortiment. De få gånger jag inte kunnat få hjälp har varit när det jobbat yngre personer i butiken som mer verkar vara i butiken för att "vakta" kassan, typ extra personal.

Har du någon mer butik i din närhet där du kan göra ett nytt försök.
I regel brukar personalen (ofta äldre som varit med i många år) vara mycket kunniga i att ta fram olika modeller som skulle passa dig.
Kanske är en lördag mitt i rusningen inte vara en lämplig tid men en vardag 1-2 timmar före stängningsdag eller t.o.m. på dagtid om du kan brukar vara bra tillfällen att få extra service.

Ge inte upp än! Du är värd en bra BH. Man borde inte nöja sig med dålig passform, det ska ju vara perfekt! Det är ju väldigt många timmar man ska ha sin BH och det känns så bra när man väl hittar en storlek och modell som passar bra. En del kvinnor får faktiskt så stora skillnader i bysten under mensen att de behöver en annan storlek just då.

När man sedan hittat någon/några bra modeller så ställer kroppen till det för oss och kräver annan modell/form vid viktförändringar och ålder också förstås.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat