Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-23, 23:10   #10
Kurenai Kurenai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 18
Jag var i veckan med i Karlstads Tidningen i en reportageserie som heter "Våga sticka ut" då jag har en annorlunda klädstil.(Visual Kei och Oshare Kei som kommer från Japan) Skribenten haffade mig på stan och frågade om jag ville vara med ("jag bara måste ha med dig" var det väl snarare :-)) och självklart sa jag ja direkt.
Tycker det är roligt med annorlunda klädstilar och skulle aldrig känna mig bekväm i att gå runt i vad som tycks gå i det "vanliga modet" hittar sällan kläder i affärerna utan det är nätet eller eget som gäller.
Jag fick dessutom frågan om jag fått många negativa kommentarer om min klädstil då flera andra som varit med i serien fått det. Allt från dömande blickar och fniss till "Vad har hon på sig!??" och "Hur ser hon ut!??"
Detta tror jag är en anledning till varför en del kanske inte vågar sig på att ha en egen/annorlunda stil...vem vill bli förolämpad eller skrattad åt av en total främling pga sina kläder? Det är inte alla som kan strunta i det utan de kör istället på något som är mer "säkert"...
Kurenai är inte uppkopplad   Svara med citat