Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-31, 21:37   #16
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Min mor, nu 77 år, opererades för hjärtfel för 1½ år sedan och fick pace-maker. Operationen gick bra, hon stannade på sjukhuset ca 2 veckor och var på korttidshem i ca en månad. När hon kom hem hade hon hjälp av hemtjänsten med att handla mat och till tvätten i ca tre månader, min syster och jag hjälpte till med städning, betala räkningar och annat praktiskt. Mor använde rullator i ca 6 månader innan hon släppte den. Jag tror att sista månaden handlade det nog mest tryggheten att ha något att hålla sig i. Nu väver hon, deltar aktivt i PRO och deras QiGong samt har fortsatt sitt engagemang och uteturer med Naturskyddsföreningen m m.
Hon är nästan som vanligt, fast någon mer vandring i Lofoten, som hon gjorde vid 73 års ålder, blir det nog inte. Mor är lite tröttare än tidigare, men det har man väl rätt till när man blir äldre. Mor går på regelbundna kontroller för sin pace-maker och äter medicin, vilket hon troligen får göra även fortsättningsvis, annars lever hon som vanligt igen. Jag förstår din oro, särskilt som din far inte haft tur med läkarna tidigare, men det finns även duktiga läkare, och det kommer säkert att gå bra. Jag var mycket orolig när mor skulle opereras och låg på uppvakningen innan vi fick beskedet att allt går bra.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat