Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-09, 12:27   #1
Ella-me Ella-me är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2012
Inlägg: 6
Question Köp av brodyrmaskin! Janome, Husqvarna, pfaff eller brother?

Hej, är i allt och kvalet över mitt beslut om vilken brodyrmaskin jag ska köpa. Har även frågat på fb men tänkte att jag kanske kan få ännu mer respons här.
har svårt att bestämma mig men jag ska välja maskin den här veckan, så det så!
Var på Nolia och tittade på:
Janome mc 1100, den är 7 år, följer med många ramar och sånt. Sugen men... Den är ett par år, kan man räkna att maskinerna ska kunna hålla lääänge om man är rädd om dom? Hur länge? Förhandlade till mig längre garanti -6 månader - digitizer jr och trådrullar. 25000kr. Begagnad från Pastellen i Gävle.
Alternativ för samma summa Husqvarna topaz 30 ( höll på att bestämma mig för den men janomes extra tex att den hittar igen själv efter strömavbrott etc gjorde att jag avvaktade, för jag tror jag jag skulle bli smått galen påsatt sitta och stega efter rätt ställe vid strul...)
Eller begagnad men tydligen knappt använde pfaff från blocket, 8500 billigare...
Kan tillägga att säljaren av Janome kommer att stanna till hos mig med den på väg från mässan på måndag om jag köper den...
Frustrerad och velig: hjälp!

Är sju år gammalt för en brodyrmaskin? Hur snabbt faller värdet, hur länge kan dom hålla?
På fb blev lag tipsad om att kolla på brother, hade valt bort dom för vill inte beställa från England....
Ella-me är inte uppkopplad   Svara med citat