Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-24, 07:54   #11
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Hej alla,

Tack för era snabba svar! Ni är heta!

Tidpunkten var precis en av de frågor jag hade tänkt att ställa till er. Tror också att det blir för stressigt att ha detta före jul. Det är den 24e idag = 2 mån kvar till julafton! Huga!

Skulle man kanske ha en öppen anmälningstid fram till säg 20 dec, sen ha tid för sömnad under helgerna med ett avsändningsdatum t.ex. den 12 januari?

Den andra frågan till er är om lite riktlinjer. Att det är fritt fram att sy hur man vill när det gäller färger och sömnadssätt tycker jag är helt OK. Men för att det ska bli rättvist tycker jag att vi i alla fall måste bestämma modell. Och då tänker jag inte på nåt visst mönster, utan tygåtgången. Sitter här och försöker komma på vad det heter, men just nu står det still. Jag menar "halvkroppsmodell" eller "helkroppsmodell". "Halvkropps" = den där sorten som är som en kjol framifrån, och som man knyter i midjan. "Helkropps" = modell som går upp på bröstet med band eller slinga runt nacken och knytning bak.

Vad tycker ni? Själv tror jag på Halvkropps i en swap. Är enkel (behövs inget mönster), går fortare att sy, och har ändå massor av designmöjligheter. Men ni bestämmer!

/Merja
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat