Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-10, 19:29   #1
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
Swap: I kvadrat för kamrat!

Har en idé för en höstswap i fri form:

Sy vad-som-helst av 1 kvadratmeter tyg!

Det kan bli en större sak eller flera små, men du ska komma så nära som möjligt att använda 1 kvm tyg. Du kan använda en eller flera tyger, men den sammanlagda tygåtgången ska bli 1 kvm. Det är fritt fram att använda tilläggsmaterial som spetsar, knappar, band, en virkad detalj eller några pärlor. Och om du får några småbitar över, samla ihop dem och lägg med i paketet till din swapkompis! Kanske hon kan göra ännu en liten sak av resterna...

Innan du sätter igång att sy, ta ett "före" foto av tygbitarna. När du sen sytt klart tar du ett foto på det som blev sytt och ett "efter" foto på de ev. tygresterna. Det första fotot ("före") kan du ladda upp i ditt album redan när swappen startar. De andra 2 fotona laddar du upp när swappen är avslutad.

Om du är intresserad, skriv några rader här!

Jag tänker mig att sytiden är ca 3 veckor, räcker det?

Anmälan till mig via mail (klicka på mitt namn till vänster), med ditt användarnamn på Sysidan och din hemadress.

Sista dag för anmälan: fredag 16 oktober
Paketet ska postas: måndag 9 november
Fotona (2 och 3 enl. ovan) publiceras TIDIGAST torsdag 12 nov och SENAST söndag 15 nov

Partner mailas ut till de anmälda under helgen 17-18 okt.

Välkommen till en swap med bara en regel: 1 kvadratmeter tyg!

/Merja

.....................

P.g.a tidigare tråkiga erfarenheter måste jag lägga till detta "finstilta":
Genom att anmäla sig till swapen är man införstådd med reglerna och tidsramarna. Om något oförutsett skulle hända kontaktas swapmoster Merja omedelbart. Om någon kan tänka sig vara frivillig reserv, säg det i ditt anmälningsmail.
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat