Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-28, 10:10   #45
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Har sovit på saken och idag känns det inte riktigt lika motigt som igår...troligtvis hinner jag inte göra något mer åt projektet nu i helgen och jobbar i början på veckan. Det kanske är så att jag lagom till onsdag har hunnit bli lite sugen igen.

I senaste bilden jag lade upp har jag satt en nål på insidan i v-ringningen där jag skulle vilja att den höll ihop.

Det är nog inte så att jag behöver fler veck fram över bysten. Det känns bara som om modellen med att de är öppna skapar lite bubbel och luft i slutet av sömmen om man jämför med insnitt som är slutna i en spets. Troligtvis skulle jag behöva ännu mer tyg för att den typen av veck ska se bra ut (i taft alltså) och då kommer nog bysten att se ännu större ut.

Foderdelen har två insnitt som båda slutar i spets och undrar om inte dom ser bättre ut, d.v.s. klänningen ut-och-in. Det är faktiskt inte försent för det heller - jag har nämligen fodrat klänningen med samma tyg så jag skulle kunna vända på livet helt sonika. Syr nog inte om just detta exemplar eftersom det blir mycket sprättande (har vändsytt dessutom). Har ganska mycket tyg kvar så jag skulle kunna försöka med livet som hör till modell A och B, då blir klänningen en modell A utan ärm.

Avigsidan, d.v.s. foderdelen ser ut som bilderna nedan. Ena bilden med blixt och den andra utan. Man ser nämligen bara vissa detaljer med blixt och andra bara utan. Har försökt bulla upp bysten i livet också så det ska synas lite bättre. Foderdelen är alltså gjord med två insnitt på vardera sida. Båda slutar i en spets. Har också insnitt uppe i armhålan, det är OK men inte perfekt.
Bifogade bilder
  
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat