Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-20, 10:06   #29
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
tillis: Du har ju rätt! Det verkar faktiskt vara som om del 14 bara är för fodret. Ganska logiskt nu när man tänker på det eftersom man vill att den delen ska vara plattare och inte ha lika mycket rynk.
Well, jag har ju bara hunnit passa in nr 14 något så när och även om den ska vara foder så är det ju trevligt om den också passar!
Jag såg inte heller att den var för bara fodret. Tusen tack!

Ingen risk att klänningen är färdig! Håller fortfarande på och kämpar med ändringar på mönstret - numera kallat "Frankenstein" här hemma.
Har en liten son på 2 år som ännu inte börjat på dagis och jag jobbar 2 dagar i veckan så jag hinner i princip bara pyssla med mönstret när han sover middag.

Jimipe: jajjamen, Bravissimo ligger t.o.m. i bokmärkesfältet! Har inte vågat mig på att beställa ngt än. Gjorde nämligen ett försök med att beställa BH hos figleaves.co.uk som har mycket att välja på för oss med stor byst. Det var inga större problem förrän jag skulle skicka tillbaka varorna och läste lite noggrant att de vill att man skickar returer med kvitto på inlämning. Hos Posten blir det då tyvärr rekommenderad försändelse så portot blev ruskigt dyrt för 4 bh:ar tillbaka. Minns inte riktigt men det kan ha blivit så mycket som 120-130:-.

JAAAA, en syjunta tycker jag definitivt du ska dra igång - kanske en studiecirkel via ABF? Man kan ju låna lokal av dom...kostnadsfritt? Sedan behöver ju inte varje träff vara hands-on, man kan ju t.ex. prata teori och ändra mönster så behöver man inte dra med sig maskinerna varje gång.

För övrigt hörrni....jag kan ju få presationsångest nu när så många vill se det färdiga projektet. Vill bara påminna om att bröllopet är i början av augusti. Jag räknar nämligen med att det kommer ta lång tid och troligtvis kommer jag inte ha samma storlek då som nu, så det kan bli fler än en klänning. Vi får väl se hur det går. Tredje gången brukar det bli bäst!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat