Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-19, 19:08   #19
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Tack från mig också gullum, för berömmet. Om man nu har kunskaperna, varför inte dela med sig? Jag känner igen mig rätt mycket i Ploppans fina problem och vet hur bra det känns när man faktiskt lyckats få ihop något som passar!

Det du kan göra när du gjort insnittet ner till underbystlinjen och klippt upp insnittet mot armhålan är att du helt enkelt flyttar det insnittet till sidosömmen. Du kan visserligen ha det mot armhålan, men, jag skulle misstänka att det lär se snyggare ut om det är vågrätt.

Klart att du inte ska ge upp! Efter det här kommer du nog, precis som gullum sa, ha bättre koll på hur man gör, och, framför allt, vara medveten om att det går. Att få ihop mönster som passar första gången/gångerna är oftast jättejobbigt men vartefter lär man sig att se redan på mönsterbiten platt vad man kommer att behöva göra.

Nej, jag förstår det inte heller... Framför allt inte med tanke på att snittet i kupa är C/D och inte B, och då tittar man i allmänhet bara på de storlekarna kvinnor uppger och inte de faktiska. Å andra sidan är det också intressant att man om man är drar 65 i bandvidd (motsvarande stl. 34 som ändå är rätt vanlig) inte förväntas ha större byst än en A-kupa... Både underklädesvärlden och klädvärlden är rätt galen gällande storlekar. Och, apropå sådana saker och annat OT, har du spanat in kläderna på www.bravissimo.com? Om man nu inte orkar sy allt (och har turen att inte vara för liten i midjan) så är det ändå hyfsat prisvärt och åtminstone hyfsat anpassat för en större kupstorlek.


Och just det! Vi bor tydligen i samma stad också... :P Snart känns det som om jag känner tillräckligt mycket folk häromkring för att dra igång en syjunta i att göra mönster och förändra mönster för "okonventionella" kroppar. :P
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat