Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-09, 15:50   #45
Loka Loka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 21
Vilken kul tråd! Det som någon gillar - gillar inte någon annan! Skönt att man är olika, fast visst finns det saker som jag bara inte begriper och reagerar på.

Jag gillar överlag modet just nu: tunikor, härliga färger, mycket mönster. Gillar den stora variation som finns!
Min hang-up på vad som jag ser som stort NEJ är dessa silverväskor och silverskor, för all del guldskor och guldväskor också........ På vilket sätt är detta snyggt?! Materialen lyser plastigt och skrikigt, skorna är alltsom ofta uttrampande ballerinamodeller som tjejer halkar runt i, väskorna är ofta överdådigt "pyntade" med ringar, kedjor, broscher, knäppanordningar, remmar, glitter, 1000 fack och fickor i alldeles för små format för att kunna rymma något vettigt, flätade snuttar, tofsar... you name it!
Läste någonstans att det nu ska vara rena, raka väskmodeller utan krafs på - tack och lov!

Jag har lite svårt att förstå byxmodet på tjejer. Det har ju diskuterats en del om hängade brallor på killar - men varför ska tjejer tydligen ha byxor, jeans först och främst, som sitter som ett ålaskinn över bakdel och ben? Det ska vara så tight så det stramar precis överallt och det gör att det "svämmar över" upptill och ut över linningen på alla utom de allra mest trådsmala. Muffins-effekt liksom...

Det var nog vad jag kan komma på, för nu i alla fall!
Loka är inte uppkopplad   Svara med citat