Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-08, 23:04   #37
zakko zakko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 5
Citat:
ikamymlan skrev:
Jag tycker att det är stor skillnad. Precis som CamillaTegengren också skrev ser jag rävboan i första hand som en prydnad, men läderskorna som ett plagg där materialet har fler funktioner än att se snyggt ut. Jag köper numera aldrig skor/stövlar i konstläder om det finns risk att de kommer att användas vid kall väderlek. Vid minusgrader blir konstläder stelt och obekvämt, dessutom spricker det. Det kan ju hända att jag drar förhastade slutsatser, men nog känns det som mer miljövänligt att köpa ett par vinterskor i läder, som håller lite längre, än att köpa ett par i konstläder, som i värsta fall spricker redan första säsongen.

Och ja, päls kan säkert också vara väldigt värmande vid hård kyla. Dock tror jag inte att man skaffar sig en minkpäls för att i första hand hålla sig varm.

Att rävboan stör, det kan jag förstå eftersom jag själv upplever i synnerhet huvudet som ganska obehagligt. Inte syr jag ju fast döda möss som prydnad på mina kläder heller.
Du måste haft otur med dina skor i konstläder! Mina kängor har jag tredje vintern nu och de jag hade innan höll bättre än de skinnskor av samma modell jag hade innan det. Man ska nog bara hitta rätt..
zakko är inte uppkopplad   Svara med citat